Saturday, March 19, 2011

Aku Cuma Berharap.....


Segalanya dengan kehendakmu Ya ALLAH!!

Air, benar kau memberi kesuburan pada diriku dan alam semesta dan dikesempatan waktu ini juga aku ini meminta berikan aku kekuatan dalam menempuh cabaran dan rintangan untuk aku meneruskan perjalanan hidup ini dan jika kesempatan ini tidak kau berikan padaku, aku memohon kelak, biarlah pusaraku nanti kau lindungi sesejuk nikmat yang Tuhan berikan padamu.... 

Api, benar kau memberikan cahaya untuk aku dan Alam semesta ini, dan dikesempatan waktu ini aku juga ingin meminta kau berikan sinar kebahagian untuk aku meneruskan kehidupan ini agar aku dapat menikmati keindahannya walaupun cuma sedikit cahaya yang dapat kukecapi dan andai tidak kau berikan kesempatan ini kepadaku aku memohon kelak biarlah aku dijauhi dari azab yang Tuhan berikan kepadamu...

Angin, kau berikan kesempatan untuk aku menghirup udara ini, aku juga bersyukur kepada Tuhan, dikesempatan waktu ini biarlah segala perjalanan yang penuh ranjau dan berliku ini dapat aku lalui dengan tabah dalam menempuh dugaan2 yang mendatang, berilah aku sedikit waktu untuk mengecapi kehidupan ini, andai kau ingin menghentikan kemahuanmu terhadapku aku memohon biarlah pemergianku ini dalam keadaan aku  tenang dan bersedia menemui Tuhan Yang Maha Esa.....

Ya ALLAH!..
kepadamu segalanya aku meminta dan berserah...

3 comments:

Seroja Jingga said...

good luck in ur jrney..jgn pernah lupa DIA

wayarputus said...

kawan,
hidup juga ibarat lukisan..lukisan yang hanya ada satu warna bisa undang bosan dan akhirnya dilepaskan tanpa sedar hati.
Maka,sesekali biarlah bercorak dan berombaklah lukisan hidup ini dengan tongkah arus yang bagai-bagai.
Mana mampu ada saja yang kita dapat itu tanpa perit yang panjang. Dah Allah susunkan, ada satu dua yang perlu kita tempoh, supaya yang hasilnya nanti esok lusa adalah terbaik untuk kita.

wish you happy with the light at the end of your tunnel. :)

Ghostface Fella' said...

pergh!!! terima kasih, lov u All..