Thursday, March 17, 2011

Hakikat Salafus Salihin...



Konon nye ko datang sebagai SALAFY untuk jadi penyelamat dunia tapi sebenarnya ko sendiri tidak berpijak di bumi yang nyata, menidak kewarasan orang lain untuk merasa adakah ko sebenar mahu mencari hetrik berganda atau mahu pergi jauh lagi sebagai pencipta laungan keramat dipuncak 3 segi bermuda yang akhirnya ko sendiri lupa akan jubah kepalsuan yang ko pakai itu sudah mula kelihatan hitam dan tercemar oleh permainan dusta yang ko cipta kan sendiri, barangkali ko juga lupa akan memberi penghormatan ketika berbaris untuk mendapatkan benih2 KEINSAFAN untuk ko semai di jiwa atau mungkin juga interprestasi ko mengagung- agungkan Kalimah2 dalam jilid ke 13, orang2 terdahulu yang ko hadam mengikut kehendak hati ko sendiri sudah mula membusuk bukan untuk ko berkompromi dengan mereka tapi seolah2 ko menunjukkan yang ko konon nya golongan AHLI HADIS  sejati dan bukan mahu untuk mencari impak sebenar tapi ko lebih hanyut dalam Dunia Omongan-Omongan kiasan dusta...

Biarla kelip-kelip itu mengelilingi aku....


"Cuma membias dari kebiasaan"

6 comments:

Seroja Jingga said...

we all hide behind our mask,so no one is able to see our true selves, we have insecurities and secrets,and get mad at anyone who doesn’t understand, when they can’t because we hide behind our masks.

its the horrible truth, some people are strong enough to rip away the mask,others need you to take it off for them to understand you,you might say I put on this mask to see who will care enough to take it off,but some people care enough but aren’t strong enough too
what about them?how will you let them help you when you hide behind your mask?

woes,foes,friends,and joes all have masks,so don’t close yourself off,if someone doesn’t understand but wants to help you,let them!tell them, poor your heart into that person,if you think they can’t handle it i believe they can,that’s what friends are for!i believe we were put here to help each other,to help and be helped!we all have masks,and always will,so let someone see your true face once in a while, i hope you’ll never regret it.

MAAF KALAU AKU jugak tersalah tafsir.

wayarputus said...

wohoo..bitter injections!!mana kita tahu nilai hati dan nawaitu manusia lain? jubah saja kelihatan hitam..kalau hatinye putih mana mungkin kita nmpak tu semuakan.manusia itu adanye berbagai bagai.kamu lupa?

Ah! aku disini hanyalah sekadar huruf-huruf yang disusun menjadi perkataan yang boleh dikeluarkan bunyinya oleh lidah kau dan bermain-main di tebing kesucian dan profaniti.

peace

Ghostface Fella' said...

SEROJA JINGGA :
hehehee...
it not that sayang...
ini cuma bercerita golongan yang mengaku salafy mengikut hakikat salafus salihin...

mmg aku x nafikan topeng itu, semua org ade kn.. kau, aku dia mereka dan semua yang bergelar manusia cuma bagaimana nk mencorakkn nye terpulang pada watak yang ko main kn...
hahahahaaa....

jom kita pakai topeng Ultraman... :D

Ghostface Fella' said...

wayarputus :
ini hakikat jgn cuba mengintrovert sendiri jika kita sendiri x mampu untuk faham ape yang kita baca...

RUJUKAN:
Quo Vadis (Mahu kemana Salafy)
Editor Ustaz Abdurrahman Lubis Nah!!

yang paling dikesali adalah BERFIKIR...
(peace :)

wayarputus said...

kawan
aku bukan menidak kan hakikat atau cuba main marrygoround here..dan aku tak nafikan rujukan2 kau..ye benar..aku cuba berisedikit idea yang mungkin kotor bagi kau.tapi terpulang.dan aku akui..aku cuma orng2 busuk barangkali.. masalah bertuhan aku pun masih belum selesai..maaf kalau komen aku agak berbau bagi kau.

mungkin aku salah tafsir. tapi ini berlaku kan.
semalam aku dengar ceramah tentang makhraj Al-Fatihah dan aku rasa Nietzsche dulu mungkin banyak kali tersalah baca surah, sebab tu tak jumpa Tuhan.Nasib dia lah kan..uh dia jugak tersalah tafsir :)) seperti aku. jadi maaf ye.
senyum

Ghostface Fella' said...

wayarputus :
Kau dan Aku juga manusia biasa yang tidak lari melakukan kesalahan... kita juga manusia yang tidak putus untuk berlajar setiap hari pada benda2 yang baru... selagi ada nafas aku tahu kau juga mempunyai tahap pemikir yang bagus,
aku x nafikan.. tapi kadang2 kita sukar untuk mengelak diri kita dari lupa?..
sahabat aku perlukan komen2 kau...
x perlu minta maaf ye...
kata2 kau benar cuma salah tafsir..

Damai di puncak permai... heheeee