Wednesday, March 9, 2011

Mimpi atau Realiti...









Gerak tangis kelam malam mula suram...
subuh menanti senja dan ketika malam membuka tirai bicara....
aku dihimpit bisikan2 dusta entah datang 
mungkin dari si durjana itu agaknya...
kesal dalam kekalutan noda malam hitam kelam yang dulu itulah....
sehingga membuatkan ada insan menanggung 
derita akibat kecewa dan berduka 
kesan itu banyak mengubah diri aku tentang menilai erti sebuah pengorbanan dan menghargai hati serta perasaan insan lain...  

Aku membiarkan lagi diri ini bermain dalam mencipta sebuah mimpi sehingga kan ada insan lain terlena....
mungkin aku sengaja atau aku sendiri lupa kisah semalam yang dulu pernah buat insan lain berduka....
sehingga menjerat diri tanpa ada rasa takut yang racun itu 
sedang merayap keseluruh jiwa.... 
tapi kali ini lain pula aku rasa, sehingga aku mula yang keliru dengan mainan mimpi yang aku ciptakan ini..
benarkah hati dan perasaan ini sudah mula merasa kesan akan cinta itu sedang mula mekar dalam jiwa aku...
kerana aku sukar untuk percaya akan cinta itu sendiri tapi kenapa jiwa aku pula perlu meronta2....
Ah!!!... mungkin ini karma yang tuhan sedang tujukan pada aku atas kesilapan yang dulu mungkin....

Aku pula yang merasa akan beban ketika ini, sedangkan aku sendiri sudah bersedia untuk menukar mainan Mimpi itu menjadi Realiti bukan Fantasi lagi, adakah aku tidak yakin akan diri aku sendiri?... itu tidak mungkin kerana aku sendiri dapat merasakan sayang itu telah mula 
disemai dalam jiwa aku dan insan ini... 
Huh!!.. payah untuk aku jelaskan ape sebenarnye 
yang masih tidak terungkai....
kadang-kadang aku hilang dalam diri aku sendiri, 
mungkin benar kata orang tua-tua... 
orang-orang dalam keadaan ini darahnya manis, 
senang digoda oleh syaitan...
mungkin itu sahaja yang dapat memujuk hati aku ketika ini.... 
Entah lah!!..Benar Ajal Maut, Jodoh Pertemuan di tangan Tuhan ... 
Solat Istiqarah itu mungkin dapat memberi aku 
petunjuk terbaik pada ketika ini...
Aku tetap berdoa dan berharap biarlah segalanya berlaku mengikut ape yang telah aku dan insan ini rancangkan ... 
dan jika ketentuaan itu sebaliknya aku redha dan berserah jika itu kemahuanmu Ya Allah!!.... 



"Aku tetap akan berusaha selagi  mampu mengubah Mimpi itu menjadi Satu Realiti yang pasti.. 

"Jika Kamu Percaya"